Nyårslöften/höstlöften (4:e aug)

Sista timmarna på min semester för det här året. Pojkarna och Daniel har en vecka kvar. Sista dagen känns som nyårsafton på ett vis. Ett nytt år ska börja, arbetsår... och nyårslöften kan se likadana ut som egna löften inför hösten. Punkter som är enkla att säga, men inte helt enkla att alltid följa. Jag vet vad jag ska göra för att jag och familjen ska må så bra och få vardagsruljangsen så enkel som möjligt. Jag ska försöka hålla i träningen även fast jag börjar jobba, jag ska försöka att göra storkok som snabbt fyller magar och matlådor, jag ska försöka vara strukturerad med papper, tvätt, kläder och allt mellan himmel och jord som man kan räkna upp. Jag ska försöka att lägga mig i tid på kvällarna för det mår jag bra av. Jag ska försöka att ge den tid till mina tre i familjen som vi alla mår bäst av, jag ska försöka ge mig själv tid till det jag vill och  jag ska försöka att hålla oss friska! Ja det går att göra listan lång på "höstlöften". Att påbörja ett nytt år på nyårsafton ser jag alltid fram emot. Oskrivet och det går att påverka. Jag ska försöka se likadant på arbetsåret som imorgon har sin start.
 
Här kommer mer Årebilder.
 
Kanottur på Åresjön och de 3 i hotellsängen!
 
     
Tännforsen, Sveriges största vattenfall var mäktigt tyckte vi alla 4.
Jag och Olle står över vattenfallet. Att hålla i Olle lär man göra, han förstår inte faran av att ballansera, klättra på räcken osv.
På tredjekortet står Daniel nere i vänstra hörnet och kikar.
Olle klättrar inte den enklaste vägen upp på Åreskutan...
Snart uppe!
 
Vilken vacker dag!
 
We did it!
 
Men vilken fin semester vi har haft! Vädret det bästa på flera somrar, en blandning av hemma, hos föräldrar och Åreresan som så kul... och så de alla småutflykterna som är guldkorn. Nöjd är jag och det är skönt. Imorgon börjar det där livet som går för runt.. så är det bara.
 
Kram Bodil
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken härlig semester ni haft! Och vilka bra löften inför hösten. Bra idé det där, att ge löften nu efter semestern. Det är ju då man skulle behöva göra en nystart :).

Hoppas det går ok att börja jobba igen. Själv har jag en vecka kvar innan allvaret börjar igen.

Kram Carina

2013-08-05 @ 06:58:47
URL: http://carina-mittskliv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0