Idag var det dags... (12:e aug)

... för alla 4 att stiga upp i tid. Vardagsruljangsen skulle hostas igång. Inte bara för vår familj utan hos många familjer. Det märks på gatan, inga barnskratt ute på kvällskvisten, gatan ligger tyst på kvällen. Det här året lite annorlunda än förra året, nämligen nytt ställe och fritids för Rasmus. Den här veckan innan skolorna drar igång så är fritids inte på ordinarie plats. Det kändes lite sådär, lite små rörigt mot den trygga dagisvärlden, lite yvigt, men såg på Rasmus att det här kommer gå bra när jag lämnade honom i för mig den otrygga världen. Han hade haft det bra, fått spelat spel, lekt med tjejkompisarna från dagis och kanske det viktigaste hittat 2 kompisar som gillade innebandy och fotboll. Jag hoppas det fortsätter att gå bra.
 
För Olle var det samma ställe som vanligt, men nu hör han till den äldre avdelningen Violen. Det var nog spännande för honom också, men den lill-token funderar inte lika mycket som sin storebror. Idag när vi kom in på dagis så sa han " hej". I nästa mening säger han" nu ska jag bajsa" och stegar in på toaletten och sätter sig och gör sina behov. Gudars vad olika våra grabbar är varandra.
 
En dag för några veckor sedan hittade Rasmus och grannpojken en enorm skalbagge (död) som de byggde ett hem till. Hittade precis det hemmet MED skalbagge inne i huset. Den får hädanefter hålla sig utanför huset. Usch!
 
/ kram Bodil
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0