Lugna lördagen (20:e april)

Bara hemma, bara för oss själva. Olle har fortsatt kräkts, men nu skriver jag likadant som jag skrev förra inlägget. Jag tror han är klar nu. 5 dagars kräkning tar på krafterna på en 3 åring som dessutom låg i feber hela förra veckan. Stackars Lillebror. Imorse verkade dock matlusten kommit tillbaka. Medans jag och Daniel låg och sov så hade grabbarna hittat ett helt oöppnat paket salta pinnar i skafferiet. Det hade de suttit och mumsat på. Bara litegranna kvar på botten när vi kom upp. Kanske inte det första man börjar äta efter en rejäl magsjuka, men det har iaf fått stannat kvar i magen!
 
Nu när vi ändå skulle hålla oss hemma så har vi börjat förberett oss för nästa veckas happening här på Mats Knuts Väg. Nu är det dags att ta ner jätte-tallen på baksidan av huset. Med viss nervositet ska jag erkänna för den är så sjukt stor... och ska fällas in på grannens tomt... mellan massor av träd.. och grannens lada. Hoppas allt går bra!Iaf så har vi roat oss med att flyttat en vedhög och sågat ner delar av buskar/träd som står i vägen. Fyllt på majbrasan borta på gatan rätt rejält.  
 
Hoppas hoppas på en lugn natt och pigga ögon imorgon bitti! // Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0