Idag kom våren... (17:e april)

.. och det har växt så det knakar. Igår låg snön kvar på många ställen i trädgården, idag har allt försvunnit och början till små gröna blad har kommit upp. Äntligen!! Jag och grabbarna har varit hemma idag och vabbat. Vi bäddade ner Olle i vagnen efter lunchen och njöt av värme utomhus. Visst det var halv storm, men varma vindar. Rasmus cyklade, sedan körde vi ett par skottkärror med ris till majbrasan. Jag med skottkärran och Rasmus med Olle i vagnen. Lillebror har jobbiga veckor nu. Det blev en magsjuka som kom krypande natten till tisdag. Så dålig lill-pojk. Kräks, bajsar, kräks, bajsar. Så mager nu. Nu har han inte kräkts sedan förmiddagen så jag håller tummarna för att han får må bra nu.
 
Det härliga med våren är att alla kommer ut igen! Ibland under vintern kan jag gå och fundera var alla håller hus. Rasmus har återfunnit kompisar i kvarteret som vi inte har sett så mycket av under vinterhalvåret. Det är ett vårtecken i sig. Se barnen leka ute i trädgårdarna på kvällskvisten. Det som värmer mig ännu mer är att R äntligen vågar leka med killarna på andra ställen än i vår trädgård. Det är inte längre läskigt att knacka på dörren och fråga om man vill leka. Det värmer mitt hjärta lika mycket som våren!
 
Rasmus hjälper mig att skruva ihop sista lådan till garderoben. Sånt tycker han är kul.
Krya på dig lillebror.
 
Det bästa med vabb-dagar är att det känns som "bonus" dagar hemma då inga måsten finns. Allt som görs känns som extra för igentligen skulle man ju varit på jobbet. Idag gjorde jag ett ryck med vår garderob. Flyttade upp alla lådor och backar ett hack för att få plats med en låda till samt en tyglåda längs ner. En hel del skruvande som jag aldrig tar mig tid till. Nu klart!
 
Trevlig vår alla!
 
// Bodil
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0