Skogslek (20:e sep)

I höst har Rasmus roat sig med att gå på skogslek. Det har passat Rasmus toppen då det inbjudit till spring i skogen, orientering, lekar och hinderbanor. Kompisar till mig har varit ledare, att ha fröknar som känns igen har känts skönt för honom är jag rätt säker på. Och en förälder på tryggt avstånd. Rasmus mod har växt gång för gång och det blir en mamma glad av! Exempelvis boll-leken slutade han på efter 7 av 10 ggr med motiveringen att han fortfarande inte kände fröknarna. Även fast fotboll står på topp 3 av vad Rasmus tycker är roligt. Jag hade kameran med mig igår, men inte helt lätt att fånga Rasmus på bild då det hoppades och sprangs så mycket. Blev en bunt misslyckade kort, men måste ju ändå föreviga skogslek i blogg världen.
 
 
Olle hittade en napp idag precis när han skulle lägga sig. Vart han hittade den är ett under för mig. Iaf var han väldigt delad vad han skulle göra med den. Toldes knappt stoppa in den i munnen, smakade på den och tyckte det smakade gott, skulle sedan ge den till mig för att han var en stor pojke för i nästa stund vilja ha tillbaka den. Slutade med att han hade den i handen när han somnade. Vi får se hur diskussionen fortsätter imorgon med Mr Envis.
 
// Bodil
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0