Service! (18:e sep)

Tid är dyrbar. Den ska delas så jämt fördelat som möjligt och oftast så är det de få minuter som blir över som går till ens egen pott. Sedan tiden blev mer dyrbar för mig, för typ 1-2 år sedan så uppskattar jag service så mycket mer! Service för mig är när jag får hjälp med något som genererar tid eller annan nytta för mig. När minuterna fattas så är det ju den lilla egna potten av fåtalet minuter som ryker upp till ingenstans. Shopping är ju roligt, men det blir ju inte så många minuter över till det.
 
Idag var det dags för jeans-jakt. De jag köpte senast har slitits ut med hål så hög tid för något nytt! Styrde stegen mot Sisters på Kupan där jag senast gjorde ett grymt lyckat köp på jeans. Jag och Danken är lite bekant med tjejen som jobbar där och hon är toppen på att ge service. Jag går in i butiken och har turen att träffa på henne. Talar om att jag är ute efter jeans. Hon avbryter mig och säger " Bodil, jag vet vilka du ska ha!" Hon plockar fram ett par som stämmer vad jag har tänkt, jag provar (rätt storlek såklart) och går ut ca 2 minuter senare med ett par nya jeans! Service! Kanske kostar ett par hundringar extra mot andra affärer, men den tiden det genererar är för mig värt mycket pengar!
 
Något som jag mår riktigt dåligt över är när man kommer till typ Lager 157 och kliver in i jeans-rummet. Jeans högt och lågt, superlåga priser, men jag blir helt matt! Vart börjar man leta? Hur många ska man prova? Var är alla expediter? Jag blir helt slut av sådant.
 
Gick vidare min shoppingtur till en annan av mina favvo-butiker på Kupolen, Espirit. visst har de fina kläder! Kanske därför det är min favvo affär, men även denna affär har service uti fingerspetsarna tycker jag! Iaf fick jag med mig ännu ett par byxor, en blus och en ny vinterjacka! Kanske inte riktigt planen att inhandla allt det, men så blev det!
 
Hemma igen efter att inte varit borta allt för många minuter :o) // Bodil
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Men Bodil, har du köpt jeans nu igen ;-). Skoja bara, kul att du hittade ett par och så snabbt sen. Verkar som om det är till Sisters man ska gå.....

Blir lite nyfiken på det du shoppat, kan du inte fota lite och lägga ut på bloggen??

Ha det bra! Kram

2012-09-19 @ 07:39:44
URL: http://carina-mittskliv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0