Gråhelg (23:e september)

Sitter i soffan med Rasmus och min mamma i soffan och känner mig rätt mör. Fysiskt mör efter ett bra löp-pass med Carina i förmiddags och en eftermiddag ute också tillsammans med familjen Carina. Är även psykiskt mör i huvudet efter ännu en dag med en nej-sägande och trotsig treåring. En treårs-trots som jag hoppas går över under natten, men så bra är det ju inte förstår även jag :o)
Iallefall har helgen varit bra som vanligt trots trökväder. Igår besökte vi Framtidsmuseét och idag utflykt till lekplatsen i skogen. Roligt som vanligt, roligt att snacka lite goja med Carina, roligt att se att barnen har skoj, roligt att fika! Efter allt regnande så bjöd den lilla bäcken i skogen på riktigt mycket vatten som inbjöd till lek. En hel del hoppande som till slut resulterade i två av tre blöta barn. Rasmus var en gentleman och erbjöd blöta Emma att få låna Rasmus Hello Kitty strumpor. Undrar vilken ålder barn (Rasmus) börjar att tycka att det är töntigt med Hello Kitty som pojk?
 
Nu ska mina päron vara här ett par dagar medans dagis har stängt för planeringsdagar. Ska bli skönt att ha mamma i krokarna under ett par dagar. Det var länge sedan!
 
Gick visst inte ladda upp några bilder idag så det blir kort och gott bara så här. // Bodil
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0