Chokladbollar och blodprov (21:a nov)

Onsdag igen och det betyder ju halvdag på jobbet. Vår eftermiddag bestod av just dagens rubrik. Olle skulle iväg och ta blodprov på vc efter dagis. Daniel åkte förbi dagis och skulle sätta på embla-plåster på lillen på fm. Han vägrade totalt och blev arg, riktigt arg, riktigt Olle-arg. Kallade pappa "en dum bajskorv" och protesterade så dagisbarnen stod och tittade av nyfikenhet. Alla krafter tog nog slut där för han hade slocknat direkt på dagissoffan  och var oväckbar efter det. där låg han så söt och slumrade när jag kom och hämtade honom. I bilen till vårdcentralen satt Rasmus och pratade med Olle. R menade bara att vara snäll och pedagogisk till sin lillebror och förklarade med ett barns ord hur ett blodprov går till. "Olle de ska bara göra ett hål i din arm som nog gör rätt så ont. Sedan ska de tömma ut massor av blod och lägga det i ett rör" Så rätt förklarat, men Olle blev inte så glad över den pedagogiska förklaringen. Var förberedd på en rätt trotsig och arg Olle på vc, när vi kom in till den väldigt trevliga sjuksköterskan så gick allt hur bra som helst! Så duktig! Det blir inte alltid som man tänkt sig
 
Vi åkte hem och tog oss en lång cykeltur och bakade chokladbollar efter det. En helt ok onsdagseftermidag tillsammans. Själv börjar jag känna mig risig. Har varit förkyld men känner mig sämre igen. Svider i halsen. Hoppas det går över illa kvickt. Jag och danken ska ju ha barnvakt i helgen och iväg och skämma bort oss.
 
3 st i en 70cm bred säng fungerar om man trycker ihop sig!
 
/ Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0