Budapest! (11:e november)

Fars dag idag. Far i vårt hus har fått firat hela dagen lång tillsammans med sina barn, det är väl det som är meningen med fars dag ;o). Jag har fått äran att tillsammans med Lena och Carina skött om oss själva i staden Budapest! Shoppat, strosat, fikat, lunchat, ätit gott, turistat, promenerat, badat och haft det riktigt fantastiskt gött!! Uppskattning till att äta långa luncher i gott sällskap, njuta av den faktiskt väldigt vackra staden om än lite öststats-varning på vissa områden. Är även glatt överraskad till den billiga och braiga shoppingen. Växlade 1000kr vilket i den Ungerska valutan blir 33000 forinter. Blev en del räknande om dessa billiga priser verkligen stämde, kändes ju så dyrt när man gick ut och åt middag för flera tusen vilket i svenska kronor var väldigt överkomligt :o) Tycker att vi har unnat oss en hel del men har absolut inte kostat skjortan.
 
Donau delar staden i Buda och Pest-sidan.
En vanlig syn på vår resa som får mig att inspireras att ta kort. Carina med kameran i högsta hugg! Alltid fina bilder som fångar det där extra.
 
Promenad på väg upp till Citadella monumentet. Kändes som en skön septemberdag. Löv på träden och strålande sol. Dock lite kalla vindar. Mitt resesällskap Carina och Lena.
 
Utsikt över Budapest.
 
Solen på väg att gå ner över Ungern. Lyste så fint på andra sidan Budapest. tror att att det var någon regeringsbyggnad eller något sånt...
 
Nu har jag kramat om mina smågrabbar och även mannen min, barnen har somnat in med lite snor i näsorna, ny vecka imorgon vare sig man vill eller inte....
 
/ Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0