Bröllopspresent och vedklyvning (25:e nov)

Finns det något bättre än helger? Saknar ledighet och längtar till "jullovet". Vi började helgen på bästa sätt. D hämtade mig på jobbet och vi flexade ut tidig eftermiddag och for till Tällberg för att njuta av en fin bröllopspresent som vi har fått av kompisar här i Borlänge. Spa, Indisk huvudmassage och sedan en suverän avsmakningsmeny av 8 sorters rätter. Otroligt gott att avnjuta lite finare mat än vad som normalt bjuds på i det Bingmanska huset! Tack ni snälla för en så fin present!
 
Lördagen promenerade vi runt i fina Tällberg och njöt av de små butikerna. Jag fick mig fina nya Docksta-tofflor och så blev jag kär i en pall som fick följa med hem.
 
  
 
Söndagen har mer bestått av jobb. Vedklyvning. En tall och två björkar kan väl inte bli så mycket ved, men oj vad mycket ved vi har fått! Mormor och morfar har barnvaktat och hjälpt oss med veden. De har även bestämt sig för att ge grabbarna en ledig måndag. Vad skönt!
 
     
Mormor och morfar och grabbarna gjorde en fin granbock till oss.
Barnarbete 1. Olle bar mycket ved idag. Gjorde dock sina egna travar här och där..
Barnarbete 2: Dags för de gamla strukturtapeterna att försvinna! Perfekt och roligt för små fingar :o)
 
Skulle gärna ta en ledig måndag jag också. Är inte alls sugen på ännu en jobb-vecka. Har väl inte så mycket val dock :o). Kan kännas segt ibland, men man ska faktiskt vara glad över att man har ett jobb. Det är inte helt självklart för alla. Nu ser vi fram emot en snörik vecka! / Bodil
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0