Ett otursdygn.. (14:e maj)

..med materiella skador som följd. Förhoppningsvis går alla materiella skador att laga. Den "simplaste" materiella skadan upptäckte vi inatt när vinden ven och det riktigt stormade ute. vi vaknade av en duns och tittade ut. Dagen innan hade vi köpt hyllplan som vi (läs Daniel) hade ställt på högkant utanför altandörren. Såklart togs inte hyllplanen in utan blev ståendes utomhus. Dessa hade blåst omkull rakt på vårt altanglasbord. Glas-splitter över precis hela altanen. Men det säger ju inte duns utan klirr... mycket riktigt när jag åker till jobbet så ligger vår typ 3 meter höga TV-antenn omkullvält på taket. Ajdå! Det var dunset!

Den tråkigaste materiella skadan är på mig själv. så himla lack blir jag! Igår hade jag och grabbarna fotbollsmatch ute på gräset. Bollen åkte över till grannen och jag verkar ju tro att jag är lika smidig som man var för 10 år sedan och ska göra ett sidohopp över staketet. Landnignen följs av ett knak i mitt knä. Inte bra, inte bra, inte bra. Kan vara illa, eller bara skitsegt att vara handikappad ett antal veckor/månader framåt.  Stackars smågrabbar undrade vad som hände när mamma låg på grannens gräsmatta och grinade..

Jaha, har iaf jobbat idag för bil gick att köra. Rasmus har varit hos tandis idag. Tänderna såg bra ut och inga hål så det var ju tippetoppen.

Hoppas på bättre dagar resten av veckan. / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0