Skidspelen (18:e mars)

Ännu en helg till ända. en komma ifatt helg har det känts som litegranna. Vi började helgen med pizzamiddag hemma hos familjen Maxén på fredagen. På lördagförmiddag kom min mamma och pappa och vi packade vidare oss till Svenska skidspelen i Falun. Herrarnas lopp såg vi inte mycket av, Rasmus hade trötta ben, det skulle kissas x 2 och ätas korv. När damerna skulle åka tog vi oss upp i mördarbacken och där hejjade vi alla. Grabbarna fattade galoppen att det var de där vi brukar titta på TV som vi nu hejjade på.


En sann Kalla-supporter som sitter och väntar i Mördarbacken att damerna ska starta.

På söndagen blev det en lite annorlunda utflykt. Nämligen kyrklig gudstjänst i Torsång. Mormor ville se vad det var för kyrka där vi ska gifta oss. just idag var det barngudstjänst. Barngrupper sjöng och spelade en pjäs och sen blev det fika i kyrkan. Eftermiddagen var en "komma ifatt" eftermiddag. En sömnlur för mig och sedan en kortare löptur tillsammans med Rasmus på cykeln gjorde att jag kom ifatt litegranna med kropp och själ. Mormor hängde med Olle under tiden. Underbart med hjälp med barnen! Litegranna städning och nu väntar en pappershög som ska gås igenom. Ja, karln har precis kommit hem efter en Åre-resa, grabbarna börjar slockna i sina sängar och helgen börjar gå mot sitt slut... vare sig man vill eller inte..

// Bodil


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej !!

Vad glad jag blir när jag ser att Olle ser så pigg ut!efter influensan. Längtar efter grabbarna!

Vi ses snart.

Kramar Farmor

2012-03-19 @ 11:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0