Deltid! (14:e mars)

Äntligen var det dags för att börja jobba deltid! Få mer tid tillsammans med grabbarna. Nu är det ju bara 90% jag ska jobba, men jag har lagt all tid på samma dag så att sluta kl 12 kändes ju toppen idag! vi hade en helt vanlig vardags eftermiddag, men den kändes extra bra, så god!

Vi softade och fixade litegranna hemma medans Olle sov middag. Sedan var det dags att uppfylla eftermiddagens önskning, cykla! Trampa fram och tillbaks på gatan, Olle fick Rasmus lilla cykel så en början till att fara fram på cykeln har nu börjat även för den lille.

Cykla fram och tillbaks till bommen, den lilla bäcken vid bommen porlade av vårvatten. Nostalgi att kasta sten i den lilla bäcken. så många gånger vi har stått där, jag och barnen, och kastat sten efter sten. Nostalgi till att vara föräldraledig, om än bara en eftermiddag i veckan. Att ha tid, stanna upp och kasta sten tills armarna inte vill kasta mer, att inte ha bråttom! Bara vara här och nu med barnen. Inte behöva säga, nej, vi måste cykla vidare, vi har bråttom, det är sent, vi ska till affären osv. Nej idag var det barnens eftermiddag. Vi kastade många stenar. Jag kommer med säkerhet uppskatta mina onsdagseftermiddagar!







Nu håller karln i huset på att packa till en Åreresa, känner mig nästan lite avis... :o) Ska tvinga mig till ett städryck nu på kvällskvisten. Uhh, ingen favvosyssla direkt. / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0