Ruskväder so what? (3:e juni)

En helg med rusk, men en helg med rusk kan kännas helt ok bara man gör något bra av det! Nu på kvällskvisten var jag och grabbarna iväg på Rasmus boll-lek. Duggade lite lätt när vi cyklade iväg. När vi kommer fram börjar det verkligen ösregna! Tror knappt att Rasmus märkte att det regnade, han var så uppe i sin fotboll. Olle spelade sin boll-lek på sidan av planen. Pizza och bastu beställdes till hemkomsten. Känns så himla gött att komma in frussen och få något gott i sig och sedan en bastu på det!

Jag har blivit ett plommonträd rikare i helgen. Äntligen sitter det på plats och jag tror säkert att trädet kommer göra mig glad. Planterat med kärlek och entusiasm av grabbarna Bingman. Entusiasm av Olle att få ösa kobajs. Entusiasm av Rasmus att hitta småkryp i jorden. Det kan inte bli annat än stora saftiga plommon på det trädet! Hoppas jag..

Dags att knoppa in för en återigen tidig vardagsmorgon. // Bodil

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0