Renoveringsnerven... (4:e nov)

har legat på is i mer än 2 år. Är väl inte helt ovanligt att det blir mycket renovering de första åren man bor i ett hus, så var det för oss. Kan ju även bero på att vi köpte huset av en gammal 85 årig dam också...

När man har småbarn och samtidigt renoverar är inte helt lätt. Slitigt, men ändå håller typ alla på med det. En del FÖR mycket så de renoverar sönder varandra. Och vissa förstår jag inte hur de orkar. Nej, både jag och danken var rejält mätta efter vår källarrenovering mitt i småbarnsträsket. Mätta fram tills nu. Nu börjar vi känna att vi vill göra något igen! eller snarare BÖR ta tag i vissa saker. I lördagskväll var vi bortbjudna till kompisar och de hade nyss renoverat sitt sovrum. Toppenfint och jag blev ju grymt sugen och motiverad att låsa in mig själv i sovrummet och ta ledigt en vecka från jobbet och börja göra om!! Idag var vi hem till andra kompisar och tittade på deras sprillans nya renoverade kök. Också så himla toppenfint så jag blev ännu mer sugen på att göra om här hemma! Tur att man blir inspirerad av andra!
 
Iaf är det vårt sovrum som står på tur... med den gamla strukturtapeten från 70 talet, den bruna korkmattan, de bruna golvlisterna och de intapetserade garderobsdörrarna som luktar gammal garderob som står på tur. Rätt tacksamt att få renovera ett sådant sunkrum. Det kan liksom inte misslyckas om man ser det från den ljusa sidan. Känner att det är dags att väcka liv i renoveringsnerven!
 
Bara hoppas att vi vuxna i huset blir lite piggare så vi orkar göra något... vi har varit soffpotatisar hela veckan lång. Lite småhängiga båda två, men nu är det bättre igen. Om bara den här gråa hösten kunde bytas ut mot en vit och fin vinter är jag rätt övertygad om att jag kommer bli ännu piggare... 
 
Helgen har varit rätt lugn. Småpyssel här hemma och som sagt bortbjudna igårkväll vilket var riktigt trevligt. God mat och gott sällskap. 6 barn som lekte glatt hela kvällen! Trots gråaste helgen så har vi varit ute en del. Igår plockade jag och Olle de sista trattisarna för iår och idag har vi krattat de sista skottkärrorna med löv och spelat kubb. Kubben var ju såklart Rasmus förslag...
Vår söta tokiga trotsiga lillebror.
 
Mr busunge sitter i soffan och varvar ner, tidig kväll för den pojken ikväll vill jag lova efter en sen kväll igår och tidig morgon idag. Rasmus och Daniel är och tittar på årets första hockey bockey match. Snart dags för ny vecka som innehåller tjejsemester för mig framåt helgen! Toppen! / Bodil
 
 
Trackback
RSS 2.0