Nationaldagen (6:e juni)

Ledig dag mitt i veckan tackar man inte nej till! Mycket har gjorts idag, just bara roliga saker... något annat vettigt har inte hunnits med. Olle har varit på sitt första kalas utan storebror, bara Olles tur att få gå. Ja det var stort tyckte lillebror och han var stolt när han kom hem. vi har hunnit med nationaldags lunch med grannarna några hus bort, fika på altanen, vi har hunnit med simskoleavslutning samt bad på Maserhallen, vi har hunnit med Mc Donalds middag, vi har hunnit med att tränat båda två. Ja, rätt full dag! 

Min träning tog dock inte så lång tid, bara 15 min. fick tips på en app med korta styrkepass så det har jag börjat kört. Effektivt så inni baljan! Precis vad jag vill ha, kort men hårt. 

Som sagt sista gången på simskolan. Roligt och bra har det varit. Från lite småläskigt i början till att räkna ner dagar till onsdagarna som har varit simskoledagen. Idag fick de hoppa från trampolinen på det djupa vattnet samt visa upp sina fina armtag och bentag med simdyna som faktiskt så gott som alla barn lärt sig i gruppen! Två simmärken har Rasmus tagit, baddaren och ett till som jag inte kommer ihåg vad det heter. Det har ju utvecklats på märkesfronten från den gamla goda tiden då en annan var simlärare. För flera veckor sedan hade vi bestämt att vi skulle äta middag på Maserhallen efter sista gången på simskolan. Såklart var det stängt idag för att det var nationaldagen så det blev Donken istället.
  

Olle börjar närma sig att sluta sova middag. Idag har han klarat det bra utan att sova! Det går ju bra när man har sådana här roliga dagar när man inte sitter still längre stunder. Trött pojke på kvällen som började snarka efter några minuter...

Törstiga pojkar ser koncentrerade ut...
 
Men vad ska bloggen heta?? Har ju fortfarande inte bytt namn på den. 4 Bingmans blir ju inte riktigt lika roligt namn. Ska ta mig en tänkare på det! / Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0