Pratkvarnen Olle (13:e jan)

Nu var det länge sedan en uppdatering, dagarna bara försvinner. Tror nog inte mitt humör har varit så bloggsugen heller. Men idag, en härlig dag, en fredag, en helg framför oss, friska och nu bara slappandes i soffan. Känner mig även glad för jag har köpt en FIN klänning idag efter en del provande. Till vår dag i maj!

Grabbarna och Danken har haft en bra ledig eftermiddag tillsammans då de besökte badhuset. Det var så länge sedan de var där så det var uppskattat kan jag tänka mig.

Olle.. han är ju en liten underbar pratkvarn där diverse uttryck förvånar en.. i förrgår när jag hämtade på dagis så kom samtidigt en annan pappa och skulle hämta sina barn. Han hejade på Olle varav Olle svarar till pappan: Hörru du du,lilla grabben, vad gör du?" haha, vi vuxna blev rätt full i skratt.

Bokstäverna S och R finns inte så bra i Olles tal. Rasmus blir ju inte helt lätt att säga då. Olle har ju kallat sin bror nu i mer än 1 år skulle jag tro för "Mapput" och lär så få heta ett tag till verkar det som. Olle börjar lära sig säga Rasmus, men Mapput är det som gäller. Ja, han är en riktig Mapput vår Rasmus.

Slött hejdå.. med förhoppning om en bra helg! / Bodil



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0