Rekreation (22:a jan)

Hur är det man säger..? Laddat batterierna över helgen. Det har jag gjort! JAg och Rasmus åkte på egen utflykt och for till Garphyttan. Syftet med helgen var att hjälpa min mamma med diverse grejer och vi fick en hel del gjort så det var ju toppen. Rasmus, han är morfars pojke ut i fingerspetsarna. De har hängt tillsammans mycket i helgen medans jag och mamma har grejat och fixat.

På lördagen for vi alla upp till Ånnaboda som är ett vintrigt paradis i Närke. Nu finns det ju tyvärr ingen natursnö, men en konstsnöslinga på 1,5 km har de lyckats få till. Underbart att se folk komma långväga för att kunna snurra runt massor av varv. Man får trängas, byta spår, barn, elitåkare, ja alla delar lika... men oj vad roligt det är att åka på sitt kära gamla skidspår. Tog mig faktiskt ännu en skidtur på kvällen med brorsan då det var betydligt lugnare med folk. Rasmus fick prova sina julklappsskidor. Hans första "riktiga" skidor med pjäxor. Det blev många, många vurpor i början, men sen kom han igång så mot slutet gick det ju riktigt bra!

I Garphyttan sover jag som en liten prinsessa i mitt barnrum bredvid Rasmus i den hårda, rätt obekväma bäddsoffan. Sover som en stock tills Rasmus väcker mig vid 9. Underbart att vakna med energi i kroppen!! Vi är inte bortskämda med sömn på Mats Knuts Väg.

Olle då? Jag tror att han och pappa har haft en bra helg. Jag tycker att det är viktigt för Olle att vara utan sin storebror ibland. Han har ju bara ögon för sin bror så han har liksom inte "tid" att leka själv. Han behöver ha sin tid till det också. Få sitta ostört och leka med sånt som en liten 2-åring ska grejja med.

Nu hoppas jag energin hänger kvar i kroppen! Ny vecka! // Bodil

Kommentarer
Postat av: mormor

Tack snälla du Bodil för hjälpen! Skönt att bli av med en del av dina gamla saker också. Hoppas du får plats med dem. Kul när ni är hemma!

2012-01-23 @ 21:19:15
Postat av: Moa

Hej boddan!

Vad skönt att få komma iväg lite, och vad skönt att ni är friska äntligen (peppar peppar...). Jag är ju SÅ nyfiken på din klänning! Förstår om du inte vill skicka bild.. men kan du inte beskriva den liiiite iaf :)

Här i Sundsvall är allt bra. Emmy växer, sover, ammar, bajsar.. precis som det ska va helt enkelt! Och vi har tagit tag i renoveringen av vardagsrummet, tjoho!

Ha det bra, kram!

2012-01-25 @ 13:16:09
URL: http://emmybingman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0