Karldagen (28:e jan)

Idag har Karl namnsdag och det heter Rasmus i andra namn. Finns många Karl i släkten, farfar, morfar, morbror, farbror ja de flesta heter Karl! Rasmus fick ett litet paket vilket har blivit en vana när man har namnsdag i det här huset. (en överbliven julklapp den här gången). Han blev glad och kommentaren när han öppnade paketet var typ. Åh pappa, det är ju vårat lag, världens bästa hockeylag!

Det där med att föräldrar inte påverkar sina barn är ju rätt så mycket skitsnack. Det gör vi nog mer än vad vi själva tror. Inget fel i det, men vi vuxna är ju så omedvetna om det. Typ, nej de får välja själv, heja på vilket lag de vill, leka med vem de vill och tycka om vem de vill... säger vi vuxna, men är det så då? Tror nog Daniel har så sakta börjat "lära" Rasmus vilket hockeylag man ska heja på. Det är MODO som gäller i det här huset, iaf för 2 av de som bor här. Idag har Rasmus gått runt i sin nya MODO-hockey tröja och trivts. Rasmus börjar så sakta även han heja på MODO... för det gör ju pappa... Han lär nog få det tungt mot alla Leksandsfan i skolåren...

Idag och imorgon är det Forssacupen som gäller för karln i huset. Jag och grabbarna har åkt skidor i Bergebo. (japp, jag försöker få mina barn till att tycka det är roligt för jag tycker det är roligt!) Olle gjorde premiär för i år och det gick ju strålande. Han knatade på. Jag skulle tro att de tillsammans gjorde en sisådär fyrtioelva vurpor, men ska det inte va så? Det kändes som vi var ute på en riktig långtur i Bergebo. Runt hela Stadion, in i skogen, över viadukten, BRANT utför viadukten och så in på Stadion igen.


"Jag kan inte" säger Olle, men åker hur bra som helst för att vara en 2-åring. Inte lätt att vara lillebror jämt. Olle vill vara minst lika bra som Rasmus... på det mesta! 

När vi åkte hem köpte vi med oss pizza och mumsade på medans karln roar sig ute med gubblaget. Imorgon blir det finalspel.

/ Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0