Bubbelbad (28:e jan)

En vecka har återigen passerat. Härliga helgen har börjat! Idag har Olle för första gången struntat i att sova middag och det gick förvånansvärt bra. Nu skulle jag tro att det var en engångsgrej för han behöver nog fortfarande en sömnlur varje dag vare sig han vill eller inte.

Det har varit en bra jobbvecka. Uppsägningar är klart och jag är KVAR! Lider med de drabbade, men gläds åt mig själv. Vilket konstigt år det har varit... Först uppsagd från det ena jobbet, men klarar mig som "färsking" på det nya jobbet.. Idag har jag även gjort klart med deltid!! Tjohoo, nu ska jag få leka mer med mina grabbar igen. Blir "bara" nedgång till 90%, men det känns underbart att vi ska ha en hel eftermiddag tillsammans i veckan då jag ska vara ledig en halv dag/vecka. Man får glädjas åt det lilla... Vad jag har saknat det.. och vad helgerna har varit kort när man jobbar heltid... Onsdagar på mitt jobb är lite extra roligt. Det betyder att personalbutiken är öppen. Där säljer vi allt som har blivit skadat, sneda etiketter, tagits prover på eller helt fina produkter som har blivit över av någon anledning osv. En heldel att shoppa loss till fåtalet kronor. Vi gör bland annat badskum så nu snålas det inte på skummet vill jag lova när det badas!


Badgrabb nr1...


Badgrabb nr 2. Lagom sneda tänder och en gammal "krigsskada" på framtanden.








En kväll i veckan kom vi iväg på en kvällsåkning. Rasmus har fått rejäl fart under skridskorna.

Trevlig helg!
/ Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0