Tur i oturen (7:e feb)

Känner mig rätt glad idag, och sitter och tycker det är rätt skoj att jag gör det trots att dagen varit rätt annorlunda. Vi är tvåbilsägare numera, sedan julhelgen. Vi har köpt svärfars gamla "pärla". en audi som har rullat mååånga mil. för att vara exakt 60000mil. Den går som en klocka även nu de kalla dagarna. men idag hade jag sån sablans tur i oturen när jag åkte till jobbet imorse. Kände redan på motorvägen mot Falun att jag fick gasa lite mer än vanligt. In mot gruvrondellen så "försvinner" gaspedalen under min fot och jag kan inte göra någonting, kan inte gasa!!!. AHH vad göra!?!?! Bromsa, stanna, rulla, tuta?? Det är här all tur i bedrövlesen börjar. Kommer ingen bil i gruvrondellen (hur ofta händer det i rusningstrafik???? aldrig!!!) så jag rullar sakta sakta sakta och tar mig precis, och då menar jag PRECIS, genom rondellen till nerförsbacken mot centrum. Rullar vidare i nerförsbacken i typ 5 km/h och funderar på vad jag ska göra mitt i rusningstrafiken.... snart dags för ännu en rondell.... kan inte gasa någonting!! Vad göra??? Stanna? Nej, varför då, jag rullar ju... :o) Tänker febrilt efter en plan... snart dags för en rondell igen!! hjälp! Har sån sablans tur att det återigen inte kommer någon bil i nästa rondell... (hur ofta händer det?!?) rullar vidare och ser OKQ8... heja bilen. Klarar en minimal uppförsbacke som kändes som ett berg, sedan en kurva, inga bilar eller gångare ivägen och svänger världsvant in på OKQ8 och parkerar gallant!! Haha vad nöjd jag var i all bedrövelse!! Hur var detta möjligt i ett centralt Falun där bilar och fotgängare trängs vid rusningstider?

Vi har bärgningsservice på bilen och det var en rolig bärgare minsann. Ja, nästan att jag trodde han flirtade lite med mig :o) Han har mitt nummer så jag blir inte förvånad om han ringer imorgon igen :o) En snäll chef kom och hämtade mig på macken så gled in på jobbet inte allt försent ändå, med tanke på förutsättningarna.

Snoren sitter som ett lock i snoken, hostan killar i halsen, har en gigantisk blåsa i munnen, läpparna är fnasiga, bilen är trasig, men som sagt jag känner mig glad! Jag har två underbara barn. De har visat gott humör idag och då blir jag på bra humör. Olle var för söt idag när jag och Johanna kom samtidigt och lämnade våra småttingar. Han tog lilla Ebba 1,5 år i handen och sa ungefär "kom Ebba så går vi och leker" och så knallade de sött in tillsammans hand i hand. Så söta!! tyckte de båda mammorna som stod i tamburen och tittade efter dem.

Det var min händelserika morgon. // Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0