Kusinbesök och slalom (19:e feb)

Känner mig rätt mör och inte så utvilad efter helgen. Men rolig har den varit!

Igår fick vi spontant besök av brorsans fru och kusinerna Albert och Knut. De var på väg till Sollerön och stannade till på vägen. Det blev lek hela dagen och sedan sov de över här till idag. Albert sov inne hos Rasmus och de hade mysigt, storkusinerna.
    
Anette och lill-kusinen Knut.
Albert, Rasmus och Olle tittar på film.

Idag när vi vinkat hejdå till nattgästerna så gjorde vi utflykt till Romme Alpin för lite slalom. En toppenlyckad dag som barnen uppskattade. Rasmus ville inte åka lift själv, men till slut skulle han prova 1 gång och denna gång bidde det inga vurpor i liften så nu gick det bra! Efter det åkte han själv och var nog rätt nöjd med det.. Rätt stor skillnad att åka i Romme jämfört med Plättis, så jag tror att Rasmus märkte att det var "enklare" att åka i Romme. Olle sov middag först, men fick efter det även han prova. Han och jag höll till vid lilla bandet. Som så många andra barn tyckte han det var roligare att åka uppför än utför. Såklart ville han åka där Rasmus åkte så några åk mellan dankens ben bidde det i den stora knappliftsbacken.



Våra slalomgrabbar

  
Tänk vilken service de små barnen får.. bara ställa sig på ett band och åka uppför... Att åka genom portarna var roligt.

På kvällen pratade vi om vad som varit roligast en sådan här rolig dag. Rasmus tyckte det var att Albert sovit över och Olle tyckte det var att åka slalom...

Istället för ett skidpass för mig på kvällskvisten bidde det en sömnlur och chips. Tror nästan att det gav mig mer just idag... eller inte...

Blir en tidig kväll känns det som i kroppen. Som tur är en "vanlig" vecka utan kurser, utbildningar eller resor! Hoppas på ännu en frisk vecka, det är så roligt och jag uppskattar det!

/ Bodil

Kommentarer
Postat av: Kerstin och farfar

Dom är riktigt goa i sina hjälmar - kul att Rasmus vågade åka själv, det måste kännas lika häftigt som att cykla första gången.

Pussa på dom från oss1

Kram farfar och Kerstin

2012-02-20 @ 22:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0