En riktigt fredagsmyskväll (10:e feb)

Äntligen var den slitiga delen av veckan avklarad. Nu härliga helgen framför oss! Daniel drog igår till sin bror i Sundsvall så jag och grabsen har haft fredagseftermiddagen och kvällen för oss själva. Hämtade grabbarna halv 4 och de var pigga och glada. Vi fick med oss familjen Maxén på en spontan skridskotur på vår rink. Blir glad när jag märker att det är ljust ute! Fast kl är efter 4 på eftermiddagen! Blir glad av att vara ute tillsammans med glada barn, blir glad av att snacka lite skit med Johanna med familj en stund efter jobbet.

Grabbarna blev glada när det blev fredagsmiddag i form av köttbullar och pasta. Själv fick jag en grymt god räkmacka. Riktig myskväll under filten med två myssugna pojkar som nog var rätt trött efter skridskoturen och hela långa dagisveckan. Filmkväll... Inget bråk, inget ret, bara mys. Tänk vad bra!


Olle är ju för rolig. Han saknar sin pappa. Inatt vaknade jag att någon var uppe och gick runt i huset. Det var lilla Olle som letade efter sin far. Är pappa i källaren frågar Olle och tittar ner för källartrappen.  Nej han är hos Peppe och Moa. Jag vill också vara hos Peppe och Moa! Gråt! Han somnar om samma stund han läggs tillbaka på sin kudde.

Dags att även för mig gå och knoppa!  // Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0