Tredje advent (16:e dec)

Återigen söndag kväll och helgen har återigen varit för kort! Nedräkning till framförallt ledighet. Bara 5 dagar kvar... Idag har vårt hus bytt lukt från sågspån till citronsåpa. Äntligen en början till julfint! Nu är det färdigrenoverat för i år.  Jag och Daniel har fått vår julklapp på plats under veckan. Jag vet att vi kommer njuta av den! vi väntar på besiktning så än så länge är det bara värmeljus som eldas... Murstocken har blivit vit och en panelvägg har kommit upp på samma vägg.
Vår julklapp från oss själva
 
Nu har jag och Daniel varit gifta i 7 månader lite drygt och det händer mycket skojsigt under det första året som "nygift". Idag var det dags för den pyssligaste bröllopsgästen att slutföra sitt uppdrad till att ge vår familj en pyssel-kväll med middag (vilket jag tror var en bonus). Och det fick vi vill jag lova! Pyssel högt och lågt. Rasmus gjorde ljuslykta, bockar Bruse och en ljusstake, Olle gjorde något modernt konstverk och jag med viss hjälp av barnen försökte mig på ett tomtebord med gröt till mat. Nu syns ju faktiskt inte gröten, men faktiskt så är det gröt i de små tallrikarna.. kul kul att få pyssla! Tack för hjälpen till att julstämningen börjar komma krypande!
 
Familjen Tomte... erkänner att jag inte är så estetiskt lagd.. det har jag aldrig varit... men det är ändock värt att föreviga :o)
 
Nu är det sömn som gäller. // Bodil

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken bra julklapp ni köpt till er själva!! Supersnygg och vilken mysfaktor.

Låter som ni haft en bra helg!

Kram

2012-12-17 @ 12:59:07
URL: http://carina-mittskliv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0