Jullov ( 28:e dec)

Vad det är skönt att vara ledig! Vad det är skönt att vara ute i den friska luften. Vad det är skönt att åka skidor, bob, skridskor. Vad skönt att känna piggheten i kroppen. Vad skönt att inte jobba. Ja, så skönt helt enkelt!
 
 
Elljusspåret i Ånnaboda bjöd på det vackraste skidpasset för själen. Så vackert så man blir lycklig! Så många varv har det åkits runt sjön, Rasmus åkte sitt första i sitt snart 6 åriga liv.
 
Tre vackra herrar tittar på Kalle och fikar i soffan.
 
Lill-kusinen leker med en av Olles julklappar.
 
Julen är över och aftonen firades med de mina till släkt. Så roligt med Rasmus och Albert nu att de leker så bra. Rätt olika pojkar, men jag tror de har hittat det där speciella kusin-bandet.
 
 
Och så mycket snö det fanns i Garphyttan. Härliga högar, mycket att pulsa i. Precis som det ska vara! Brorsans bob från 80 talet funkade precis som vanligt. Undrar om nutidens bobar funkar bra på 2030-talet..? Skeptisk, tycker Rasmus bob redan börjar bli sliten..Bättre prylar förr!
 
Så mycket små-utflykter och skoj har gjorts men jag nöjer mig med detta inlägg. Nya tag nästa gång. Blir intensiva dagar runt jul när dagarna är fulla av tid till att äntligen göra något annat än att jobba!
 
// Bodil
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Så kul att ha er hemma här ett tag! Jag har åkt skidor idag innan melodikrysset. Tyvärr kom det regn på glasögonen.
Gott Nytt År!
Mormor

2012-12-29 @ 11:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0