sista timmarna på semestern.. (19:e aug)

Några veckor till skulle ju sitta fint av semester, men nu är det slut på ledighet för denna gång vare sig man vill eller inte. Igår kom vi hem från Garphyttan. En del jobb har gjorts i pappas garage, men utflykter också. Hann även med en av mina favvo-affärer; Stadium Outlet. Lever verkligen upp till sitt namn outlet där priserna är toppen! Nytt regnställ till mig, två par löparskor till mig, löparskor till Rasmus, regnställ till barnen, 1 st regnmössa, tjock fleecetröja till Rasmus, 3 par trosor och 5 par strumpor. Pris på detta??? 1800kr för fina grejer! 

Idag har vi chillat lugnt här hemma. Eller lugnt och lugnt.. vi höll på att bli galna på en lillebror i huset som var på tok för trött och trottsig på förmiddagen. Efter en påtvingad middagslur så var ju eftermiddagen lugn och skön som tur var. Danken tog med barnen till kompisar på gatan där det blev bad och fika. Jag klippte gräs, plockade lite vinbär (som har blivit saft nu på kvällen) och "städade" upp litegranna i trädgården.

Imorgon är det dagis och jobb. Vissa i familjen har lite oro över det. Rasmus kunde inte somna för han låg och funderade på dagis. Jag sympati-oroar mig för Rasmus skull. Kanske tur det så jag slipper få jobb-ågren över mitt eget jobb :o)

Jag tror nog de sista badbilderna för den här sommaren kommer här:

Ånnabodas fina badplats där en annan har hängt en hel del i sitt liv.




Mormor värmer en kall Olle.

Hejdå kära semester, vi ses snart. / Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0