Valborg (30:e april)

Åhh vad underbart skönt det är med lediga dagar tillsammans. Vi har varit väldigt effektiva den här helgen. Tänk om man kunde vara lite mer effektiv överlag..! Känner mig nu helt lugn inför bröllopet, programmen som har varit det sista att få till är nu på god väg att bli klart. Bara några utskrifter kvar som ska fixas imorgon. Och lite annat... och så allt som man kommer på i sista stund :o) Idag när Olle sov middag satt jag, Rasmus och Daniel och hade riktig bra lean-production i källaren.

Vår tålamods-grabb var till stor hjälp när han pillade in lila band i hålen.

Vi har hunnit att fira Valborg också. Första grillningen för året tillsammans med grannfamiljen några hus bort. Barnen lekte och var glada. Sedan gick vi bort till kvartersbrasan. Blir mer och mer barn i kvarteret och det är ju roligt att se! Olle visade upp sitt underbara, fina, pigga humör. Det där humöret som jag kan smälta för. Vi har inte sett det soliga humöret på ett tag så det var extra skoj! Han gick och släpade pinnar från skogen just hela tiden. Arbetade hårt.



Olle och Rasmus bidrog med många pinnar till brasan. Olle kastade och kastade, ibland ett lyckat kast, ibland inte.



Alltid leende på cykeln.

Cykla... det måste nog vara bland det roligaste Olle vet. Och snabb har han blivit på cyklen. Trampar på så fort han kan efter Rasmus. Sin lilla cykel som han är så stolt över.

Ja, nu är det dags att be väderbönen innan läggdags. Som det ser ut nu kan det rent ut av bli ett snöigt bröllop! Hua, int riktigt det jag har planerat för. Ja ja inget som man kan rå på... och därmed inte ödsla energi på det. Men jag erkänner att jag är in på Yr, smhi och klart typ 5 gånger om dagen :o)

Amen. / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0