favoritveckodagen (4:e april)

.. onsdagar har blivit favoritveckodagen! Min föräldalediga eftermiddag som är mycket värt för mig just nu. En oftast väldigt stressig förmiddag byts alltid mot en väldigt bra eftermiddag!

Idag hade jag utvecklingssamtal på dagis för Rasmus räkning innan vi åkte hem. Roligt att höra lite mer i detalj vad de pysslar med på dagis. Han hade fått svarat på frågor, en av frågorna var "Vad ska du göra när du blir stor?" Rasmus hade svarat att han skulle byta däck på bilen helt själv och bygga ett hus helt själv. Ja, inte helt ologiskt på vår fixar & snickar-kille.

En sväng till kupan och ett tack till Panduro som har allt för fantasilösa och stressiga mammor. Bara köpa ett paket så finns det allt till påskpyssel. Tacksamt! Det bidde målning av ägg med glitter, fjädrar och paljetter på eftermiddagen. Även påskriset kom upp ute på trappen i sista stund! Grabbarna fick välja varsin färg på fjädrarna. Olle valde gul och Rasmus blå.. ja, de ser ut som ett riktigt Sverige-ris :o) Men snyggt blev det konstaterade vi alla tre.



Idag har det varit påskfest på dagis! Olle såg ut så här idag. Rasmus hade hatt och mustasch..


Rasmus påskpysslar.

När Danken kom hem från jobbet var det dags att göra premiär på simlekskola. som Rasmus har laddat och väntat. _Ja isäkert 1 år tror jag at than har väntat. Vi har alltid sagt till honom att han måste bli 5 år först och nu är han ju faktiskt det! Osäkerheten på något nytt gjorde att han "värmde upp" i mammas knä halva tiden. Sen tog han mog till sig och hoppade i och mycket riktigt tyckte han det var skojigt när han väl kom igång. Hoppas på en bra start nästa simtillfälle. Bara det tyckte jag och Rasmus var värt att fira med strips och hamburgare på Maserhallen:o) Eller hur! Ja, haft en mycket bra dag med mina goa grabbar!

Nu blir det nattpackning/städning/tvättning/fixning/ Ser fram emot 4 HELA lediga dagar!!!!

GLAD PÅSK! / kram Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0