Sen leverans och loppis (3:e sep)

I januari beställde vi en skänk och en TV möbel. Vi skulle få vänta typ 6 veckor, men det spelade ingen roll så det kunde vi göra. Efter kanske 10 veckor fick vi veta att de hade utgått från sortimentet så vi antog att vi inte skulle få dem. För 2 dagar sedan så ringde de från Mio och sa att nu har möblerna kommit! Vad har jag beställt tänkte jag.. iaf så har vi fortfarande inte köpt någon skänk, bestämde oss för att ta denna. Så snacka om sen leverans. Daniel sitter och skruvar för fullt just nu som lördagskvällsnöje!

Dagen har varit rätt bra trots seg morgon och natt. Vi vaknade rätt trötta efter att Olle inte mått något bra inatt. Han fick förkylning i torsdags och så en dag senare så kom astman. Kalla det hösttecken, dagistecken, vardagstecken, vad vet jag. Det är jobbigt att ha astma. Jag hade precis likadant när jag var liten och kommer ihåg det rätt väl.

Iaf drog jag och Jo ner på stan på fm till barnloppis. Tyckte att jag gjorde en del kap. Fick blandannat tag i 2 helfräscha flytvästar, slalomskidor till lillen, några höst/vårskor, duplolego till Olle, och lite annat.


Under tiden drog Daniel till plättis med Rasmus och sovande Olle på Friluftsfrämjandetsdag. Korvgrillning, mulle på besök och så Mulleloppet. En kort bana i skogen, kanske 200meter lång. När man sprungit 1 varv fick man medalj och en prick på handen, sen fick man springa så många varv man ville. 1 prick varje varv... Rasmus sprang mååånga varv!

Vilar sig i soffan med alla sina prickar på handen.

Vi fick rätt mycket gjort här hemma nu när vi blev "fast" på hemmaplan med en sjukling. Daniel och Rasmus tog upp all potatis, gräset klipptes klart, handlats, tvättats och fixats. Skönt med en ledig dag imorgon också!

/ Bodil



Kommentarer
Postat av: mormor

Hälsa till Rasmus från Mormor hur det känns att få pricksjukan.

2011-09-05 @ 10:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0