Alltid glada barn.. eller? (6:e sep)

Idag är det vab på schemat med en Olle med astma och lätt feber. Han mår bättre idag, men inte helt frisk så det blir en hemmadag imorgon med. Igår var Rasmus hemma med oss och vi passade på att laga punka på vagnen som har pyst under en låååång period. Nu äntligen hittade jag en liten liten vass grej i hjulet så nu blir det nog helt igen. Vi tog oss ett träningspass med Olle i cabben, Rasmus cyklade och tyckte det var värsta långa turen. Idag är Rasmus på dagis en stund så Olle och jag har verkligen tagit det lugnt och varit inne hela förmiddagen.

När man tittar på min blogg (och även andras barnbloggar) så är det ju 99% glada barn. Det är ju det vi tycker om att fotografera samt minnas. Men tänkte föreviga att så är ju inte fallet. Olle har ett underbart minspel. en känslokille som visar om han är arg, glad, ledsen, busar osv. Ja ni vet det är ju rätt lätt att läsa av sina barn.

    
Så trött och ledsen att han inte får vara ute med Rasmus. Istället ska det ätas lunch har mamma bestämmt.
Arg och förbaskad över att han inte får ha en jättestor smutsig hink i poolen har jag för mig.
Tur att nappen finns tycker nog Olle.

Ingen skämmas/sur- min har fastnat på bild, men den ser för härlig ut. Ner med huvudet och pluta med läpparna.

Så ser han ut när han inte är glad, vår Olle. / Bodil  


Kommentarer
Postat av: Stina

Jäkligt sköna bilder, Olle!

2011-09-06 @ 17:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0