Klädmode på Mats Knuts Väg (30:e okt)

Jag tror att vi är redo för jobb imorgon. Olle piggade på sig riktigt snabbt. Feber i ett dygn bara och astman försvann lika snabbt den. Kul! Därmot har Rasmus blivit hes och lite hostig så vi får se vilket håll det går åt.

Idag har hela familjen varit engagerade i svampplockning på förmiddagen. Både Rasmus och Olle plockade med glädje och hittade egna ställen. De verkar ha bättre trattisögon än vad jag har... vilket iochförsig inte är så svårt. Vi fick ju hem vår halva älg igår så nu kan vi göra goda grytor. Rasmus hade fått suttit med sin lill-kusin i knät vilket han var stolt över!

Rasmus har varit på pysselhumör idag efter att ha sett ett pysselprogram på TV. Det har klippts, målats, tejpats och sedan spelats boll i den egengjorda basketkorgen. Det har gjorts brev och kuvert ensisådär 6 st var till alla i familjen. Ja, en lugn och skön dag för alla i familjen.

  
Basketskorgstillverkning

Mår dåligt när jag ser våra dörrar på kort... Uhh vad jag inte tycker om dem. Vi har ju legat rätt lågt med husprojekt sista året, men nu pratar vi om att måla om dörrarna. Det skulle nog göra rätt stor skillnad, för som ni ser så skriker det 60-tal. Badrumsdörren är ännu värre då den har en annan färg samt att det är hål i den efter att Olle kör som en fartdåre rakt in i dörren utan att stanna med Nalle Puh bilen.

Och så var det klädstilen... Rasmus kör lager på lager modet numera. Typ 4 mössor samtidigt... eller som idag långbyxor och sedan två par shorts på det. Olle kör träning med kallingarna och för dagen har det gått bra. Gummistövlar och kallingar är Olle-modet hemma på Mats Knuts.


Oj oj oj vad mörkt det är ute konstaterar Olle och Rasmus idag på eftermiddagen. Det tyckte jag också imorse kl 4.20, men inte fasen var det någon som brydde sig om det!

// Bodil


Kommentarer
Postat av: mormor

Vad gör ni på trappen 04:20? Jo, jag vet, sommartiden slut, pigga gossar!!! Åh vad Morfar och jag har det bra!

Mormor

2011-10-31 @ 15:37:17
Postat av: Stina

Bodil, om du frågar vissa av mina vänner så är era dörrar de finaste som finns. Kan faktiskt hålla med dem allt som oftast. Fast det är klart, jag gillar ju 60-tal... Ses nästa helg!

2011-11-02 @ 18:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0