Jakt på älg (28:e okt)

Lustigt och hastigt blev det en Sundsvallsutflykt för halva familjen. En halv älg är inhandlad och den anländer till Sundsvall imorgon. Tror nog det var lill-kusinen som också drog sitt strå till att Danken och Rasmus stack iväg på kvällsutflykt till Sundsvall. Avis  för att inte jag och Olle får träffa den lilla bebisen som har fått namnet Emmy!! Jag och Olle får ta det lite lugnt, förkylning som började ta fart igår blev feber på Olle ikväll och så börjar astman pipa även denna gång.

Åh lillebror vad han ser upp till sin storebror. Han var bekymrad att rasmus skulle åka ifrån honom nu ikväll. det var inte pappa han grät över utan det var Rasmus. Tycker att den här bilden visar vad jag försöker förklara. Att ha ögonen på sin storebror hela tiden, säga och göra precis samma saker, även fast det är för svårt ibland. Tror nog att Rasmus börjar tycka mer och mer om sin lillebror för han är ju faktiskt rätt "frän" att leka med. Inte längre en dryging som förstör varenda lek :o)

Rasmus gör kik-hål med händerna. Olle tittar och försöker göra precis likadant.

Det var någon kväll i veckan jag sa till Olle att nu är det dags att sova.  "aldrig i livet" svarade han vår 2-åring.... undrar vem han hört det av..?

Veckan då.. ja lång har den känts som, men ändå rusar den förbi. Vi firade Rasmus-dagen i onsdags och han fick ett litet paket som han blev glad för. Namnet Rasmus ligger 42:a på namntoppen och betyder "värd att älska". Fina ord! Nu vet ni det också!

Blir tidig kväll då mina ögon säger så, hoppas på att Olle mår ok i natt! / Bodil


Kommentarer
Postat av: Elise

Syskon är ju faktiskt något av det viktigaste i våra liv, om man har turen att ha en bra relation med dem.

2011-10-28 @ 21:55:03
URL: http://elisesego.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0