Är bebisåren slut? (22:a okt)

Ännu en hemmahelg hos familjen Bingman/Carlsson. Vad har hänt? Vi brukar ju röra på oss betydligt mer. Faktum är att det är rätt skönt! Veckorna är just nu rätt intensiva så när helgen kommer tror jag att vi båda tycker det är rätt skönt att bara slappa, vila ut en bit och vara med grabbarna.

Idag har det varit en bra lördag. Jag och Olle gjorde gympa-premiär på friskis. Den annars så oblyga och framåt lille killen som dansar, springer och hoppar just hela tiden blev helt plötsligt lite förvånad och blyg för alla människor!! Stog mest och tittade, men kom igång litegranna på slutet.

På eftermiddagen drog vi på sista Brage-matchen. Både jag och Daniel sa till varandra att vi faktiskt hann titta på en heldel fotboll! Grabbarna tittade litegranna och lekte sedan resten av tiden. Jag och Daniel såg faktiskt större delen av matchen. Kanske inte så konstigt tycker en del... men både jag och Daniel var lyckligt medvetna om detta! Vi tänkte tillbaka på den hektiska tiden som faktiskt har varit. Som vi har sprungit efter den lille Olle, som han har farit runt dygnet runt, klättrat, slagit sig, orädd kan gå iväg från oss. Vi slits inte med extrem trötthet längre, vi kan släppa upp grabbarna själva på mornarna nu utan att vara oroliga över om, nej jag menar när, Olle skulle slå sig eller hitta på något farligt. Vi är klar med bebisåren! Ingen vagn eller skötväska i följe. Nu är det bara blöjan och nappen som ska bort, sedan är vi definitivt klar med bebisåren! Ja, nappen... en svår sak... en sån kär ägodel för de små... Rasmus sa till Olle att han tyckte att han kunde köpa ett par skridskor för sina nappar.. för det gjorde ju Rasmus. (som han fortfarande är väldigt stolt över på något sätt) I Olles öron går informationen in och sedan ut igen. Vadå?? Napparna har man väl hela livet??

Hela tiden nya utmaningar med barnens ålder men hellre en trotsig tvååring än en intensiv 1åring som inte sover på nätterna! Japp så är det tycker jag! 

God mat och film med grabbarna på kvällen. SKÖN lördag!



Efter matchen åktes det sparkcykel i vanlig ordning tills mörkret kom. Flugan på Mats Knuts Väg!  

// Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0