Fina höst! (2:a okt)

En "hemma" helg i det fina vädret! Olle blev lite astmakrasslig i fredags så det har försökts att tagits rätt lugnt, men ändå har vi haft trevligt i det fina vädret. Blev inte så farligt denna gång med astman så vi är redo för dagis och jobb imorgon igen. Komiskt det där att det tog 4 dagisdagar efter ledigheten innan Olle drog på sig en förkylning. Att det ska vara så förbaskat med baciller på dessa dagis.

Igår gjorde vi utflykt till älven på eftermiddagen och njöt (iaf jag) av det vackra som hösten bjuder på. Hade storkameran med mig, men såklart utan batterier :o) Fikade, matade krokodilerna och änderna i älven. Olle tror att det finns krokodiler och elefanter just överallt. Ibland låter han så övertygad så jag måste kolla en extra gång in i skogen om det verkligen står en elefant där... men så är ju aldrig fallet... hittills.

     

Fina höst!
Grabbarna koncentrerade på brasan.. med en kall korv i handen.


Lördagsmiddag: korv med bröd vid vår grillplats. Härligt!




Olle önskar att han kan göra allt lika bra som sin bror. Vill också gunga högt!




.. men det är inte helt lätt. En halvkrasslig busunge!

Ny vecka, nya utmaningar på jobben och dagis. Min dag ska fördrivas i fabriken under ännu en introduktionsvecka! / Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0