en liten tjejkusin! (15:e okt)

Våra grabbar har fått en liten kusin till. Deras tredje, men Daniels brorsas första! Stort HURRA till dem!!! Längtar tills vi får komma och träffa den lilla tjejen!


Har inte varit så mycket tid över sista tiden.. Jag och Daniel är ju rätt lika vad gäller våra jobb. Vi tycker om att jobba, men fritiden är det viktigaste för oss. Vi vill sluta jobba 4 om det nu är sagt att vi slutar 4 osv. Övertid kan tänkas göras ibland, men ALDRIG till en vana. Är rätt tacksam för det, att vi tänker lika.. skulle inte vilja vara den där mamman/sambon som har en karl som jobbar för mycket typ jämt. Sista veckorna har varit rätt galna mot precis det här jag skriver om. Min vanligtvis rätt förvirrade och glada sambo har varit ännu mer förvirrad, faktiskt lite stressad (vilket typ han aldrig är) och har gjort långa dagar på jobbet. Min ofrivilliga situation som kommer iochmed att man byter jobb innebär också långa dagar, inte så stressande dock, men huvudet fullt av massor av nytt som ska försökas bearbetas. Dagarna har snurrat på intensivt sista 2 veckorna... grabbarna snoriga men på dagis... ja, vi har ändå fått ihop det rätt ok, men hur kul känns det i mamma-hjärtat?? Det är sådana veckor man skulle behöva 30 minuters hjälp, 1 timmes hjälp lite här och där, men det är svårt när föräldrar bor långt bort. Det var då min otroligt snälla mamma kom med förslaget att grabbarna åker till garphyttan och blir ompysslande, hinner friska på sina näsor samtidigt som jag och Danken får ägna tid till våra jobb som behöver mycket tid just nu med gott samvete. Åh vad mitt mamma-hjärta kändes bättre efter det! kort och gott i torsdags morse drog de hem till Garp! 

Pratade i telefon idag med Rasmus, berättade att han hade fått en liten kusin. "jaha, ska vi åka och hälsa på hon idag" svarade han. Nej sa jag, det tar nog några veckor innan vi gör det. "jaha, då vet jag, hejdå" klick. Sedan var samtalet slut. Han är rak och snabb i telefonen vår Rasmus ibland. Pratade med Olles ljuvliga skära stämma. Vi hade ett bra samtal om hur han mådde, grötportioner och spel. Underbart att prata med sina barn i telefon!!

Nu är det dags att åka halvvägs till Örebro för att hämta hem de små busarna medans Daniel får äran att jobba ytterligare timmar på en "ledig" lördag hos familjen Bingman/Carlsson :o)

/ Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0