inför fars dag (11:e nov)

Välkommen helg! Vi har skjutsat mormor till tåget som återigen blixtinkallades för vab-hjälp i 1 1/2 dagar. Vad gör man när vi har sjuka barn två hela veckor på raken? Alla ni som har barn vet att man vill klona sig en sisådär 3 gånger för att få ihop allt. Nu har vi iaf feberfria barn, men Olle är lite hängig fortfarande.

Åh vad Rasmus förbereder sig inför fars dag. Vi pratade om att vi skulle köpa en present till barnens fantastiska pappa. Jag och Rasmus var på Jysk i veckan i andra ärenden. Rasmus ropar med sådan entusiasm högt i affären att han har hittat den perfekta fars-dags presenten. Oj, vad kan det vara? hinner jag tänka. Med den lyckan i blicken jag möttes av, att ha hittat den perfekta farsdagspresenten (och förhoppningen att få köpa "presenten" för sin mamma) så höll jag bara med när jag såg den. Den var perfekt till farsdagspresent tyckte Rasmus!! Rasmus styr sina raska steg mot kassan och betalar de 14kr för tre st tennisbollar i den absolutaste sämsta kvalité som finns. Jag tror inte att Danken kommer ta med dessa till tennisbanan, men det är en present från hjärtat från vår äldsta son.

Presenttankarna fortsätter att snurra runt i huvudet på Rasmus och han kommer på att pappa minsann skulle behöva ett par skruvmejslar så han kan laga lite fler saker. Rasmus går helt enkelt ner i källaren och letar fram två skruvmejslar (som såklart redan är Daniels) och har nu slagit in dem i ett paket. Japp, presenterna klara: 3 tennisbollar av usel kvalité och två skruvmejslar som redan är Daniels :o)

Paketen är väld gömda i Rasmus rum sägs det.. vad vet jag? på söndag ska ha fira sin pappa. Barnen får sköta firandet själv iaf på förmiddagen. Själv ska jag softa på SPA med några kompisar! Gött! Ja mycket!

Soffhäng med idol. / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0