En mus i källaren (26:e nov)

Men fy f..n! Första gången jag svär i min blogg, sista också hoppas jag. Ingen riktigt bra vecka det här skulle man kunna säga. Imorse skulle vi gå ner och hämta adventsstakarna och lite julpynt i vårat källarförråd. Vad hittar vi??? En MUS!! och förbannat mycket musbajs typ överallt. Äckligt!!! Istället för att ikväll sitta i soffan och mumsa nybakade lussebullar och pyssla med dittan och dattan har jag stått och SLÄNGT massor av grejer och tvättat maskin efter maskin och diskat. Just i jullådan verkar den här lilla musen ha bott så julsakerna åkte i sopen det mesta av det. Så förbaskat tråkigt! Under tiden jag och grabbarna var och köpte musfälla tidigare idag fick Daniel jägarinstinkten tillbaka och slog ihjäl den lilla musen (som var dum nog att visa sig) med en planka. Vi får se om vi får napp i fällorna ikväll om det finns fler. Hemskt att en liten mus kan förstöra så mycket samt ge en avskykänsla.

Familjen i övrigt börjar piggna till. Vi var alla och tog halsprov tidigare i veckan och det var 3 x streptokocker på alla de tre Bingmans. Troligtvis Sharlakansfeber på Olle och kanske Rasmus. Iochmed att Olle nästan var frisk så beslöt doktorn och vi att köra utan pencilin och det verkar som vi klarar av det. Antingen skulle alla äta elller ingen. På ett vis skönt att doktorerna börja arbeta efter att försöka ge mindre pencilin till framför allt små barn.

Ett lussebullsbak har vi iaf hunnit med idag. Olles mjölk och äggfria lussebullar blev totalt misslyckade! Så hårda så det kändes som leksakslussebullar. Jag lyckas inte alltid med mina bak och det är jag medveten om. I det här fallet skyller jag på allergier, för lite jäst samt för mycket mjöl. Skylla ifrån sig ska man ju! Våra andra äggfria lussebullar blev iaf toppengoda!  
   
För mycket mjöl möjligtvis? Olle skyldig till det möjligtvis??
Rasmus fina plåt!

/ Hoppas på godnatt för alla/ Bodil

 


Kommentarer
Postat av: Jonas P

En mus! Det är väl inget att oja sig över.

Viktor fångade sex möss på två veckor i vår musfälla under diskbänken i köket!

2011-12-15 @ 22:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0