Grattis i efterskott... (23:e nov)

8 månader för sent..

Fick måttligt med dåligt samvete i förrgår när jag tittade lite längre in i ett väldigt stökigt köksskåp. Därinne under några grejer (som inte heller hörde hemma i detta skåp) hittade jag en liten låda som jag mycket väl känner igen. Lådan innehåller ett gammalt urdraget band från ett kasettband. Sånt där som alla födda på 70-talet och tidigare spelade in "tracks" och melodifestivalen på. Troligtvis innehåller just det här bandet tracks, Orup, Carola, Glenmark eller Bryan Adams skulle jag tro. Det var en del av vad jag och min första riktiga poolare lyssnade på hemma i Garphyttan. Min första riktiga kompis som jag träffade när jag var 4 år. Min polare och jag har skickat det här bandet (där någon liten present ligger inlindad) till varandra varje gång vi fyller år med något års undantag. Varför vet jag inte... det har bara blivit så. Nu fick jag till min förskräckelse se att jag glömt att skickat detta!!! ajaj.. det lustiga var att jag för några veckor sedan tände ett fint kaktus-värmeljus. Jag tog av någon anledning till och med kort på ljuset! Ljuset har jag fått på posten för några år sedan i just det här paketet... tanken slog mig då.. "undrar vad jag skickade sist till min poolare?" Kom inte på vad det var och tankarna flög iväg på annat för stunden. Mycket riktigt hade jag inte skickat presenten! Nu är jag sen, riktigt sen... min poolare fyller år i mars!!!  Grattis i efterskott :o)

 
En present från polarn för några år sedan.

Det går fortsatt bedrövligt dåligt att bli friska. Några vattkoppor var det inte, men kanske Sharlakansfeber? Rasmus insjuknade även han idag. Verkar även som karln i huset tänker bli sjuk. Vad är det här? Har inga ord vad jag känner för alla baciller. Punkt slut.

// Bodil


Kommentarer
Postat av: Carina

Hej kompis!



Jag undrar också vad som händer? Nu måste ni bli friska!!! Själv skyller jag på vädret.....



Sköt om dig/er!



Kram

2011-11-24 @ 07:19:45
Postat av: karin claesson

bryan adams skulle jag väl inte repa upp? haha. det var nog nåt band från mor med curt hagers eller nåt! Tack för paketet! Linnea blev mkt glad för plåstren. Det blir inte mycket hello kitty härhemma så när det dyker upp nåt sånt så är det fest. Alla plåstren är öppnade och sorterade. Appropå hello kitty så var strumphistorien bra. Jodå poolarn, jag läser alltid din blogg.

2011-11-24 @ 09:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0