Smått segt skulle man kunna säga.. (20:e nov)

Det går inte så bra för familjen Bingman/Carlsson på friskhetsfronten. Skrev ju i fredags kväll att grabbarna var friska, ja det var dom... till lördag morgon då Olle var het som glöd när han kom uppkrypande till oss i sängen på lördagsmorgonen. Några mysko utslag och en konstig flammighet dök upp nu på kvällen, kanske vattkoppor?. Vi får se imorgon vad den lilla kroppen visar. Vi påbörjar den tredje vab veckan av fyra möjliga och det är inte särskilt roligt just nu.

Gjorde en kupolen sväng med rasmus idag på eftermiddagen. Underkläder och strumpor stod bl.a. på notan. Jag blir så besviken på dessa pojk och flick indelningar som barnen "lär sig" att så ska det vara. Vem säger så? Vem lär dom? Alla skulle jag nog säga mer eller mindre. Medvetet och omedvetet.

Idag iaf knallade vi in på Åhléns, på strumphyllan på pojkavdelningen hänger dödskallar, blixten, spider man (som ingen 2-åring borde veta vad det är). Det mesta är blått och rätt coolt. Jag drog med mig Rasmus till tjejhyllan och sa " här ska vi köpa strumpor idag". Vad finns det? Massor av rosa och sött, men det jag blir så förbaskad på är att det även finns massor av fina Pippi-strumpor. Jag trodde Pippi var en neutral figur, men icke. Har aldrig sett Pippi på några strumpor eller kallingar på pojkavdelningen. Jag lärde mig något idag, det går att handla på flicksidan till grabbar. jag vill inte hjälpa till att anpassa mina grabbiga grabbar bli ännu grabbigare.

Rasmus är en typisk grabb. Tycker om bollar, fotboll, avgudar Blixten, favvofärgen är blå och saker börjar bli "coolt". Det gör inget så länge han förstår att man får tycka om rosa, hello kitty och allt vad det är som inte jag vet om iochmed att jag är en pojk-morsa. Iaf så kom vi hem med två jättefina pippistrumpor och ett par blåa hello kitty strumpor. Alla var nöjda över det köpet!


Sjuk Olle knaprar glass.

/ Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0