Redan fredag igen (18:e nov)

Va? Redan helg igen? En vanlig vecka har följt med jobb och dagis efter sjukträsket. Nu är det min och daniels tur att kraxa på. Men vad gör väl det känns det som, vi känner oss rätt pigga för det och huvudsaken att grabbsen får hålla sig friska ett tag nu. Vi tänkte åka till sundsvall och hälsa på lillkusinen men får nog avvakta någon vecka till så vi inte smittar ner lilla Emmy. En hemmahelg väntar istället.

Olle har slutat med blöja på dagen sedan ett par veckor tillbaka och det är ju toppenskönt och gått toppenbra! Tydligen visar han gärna alla som vill se vad som hamnar i toaletten på dagis. Var på utvecklingsamtal igår för Olle. Då fick jag även berättat för mig att han är rätt bestämmd att han vill sitta ifred på toan. Det får han gärna göra, men efter ett antal fullproppade toaletter med toapapper så får fröknarna plocka bort toarullarna så fort det är Olles tur på toan. Vilket tålamod de har fröknarna! Jag blir ju tok-arg om jag hittar hela toaletten full med papper.

Annars har det varit en sorglig vecka då jag återigen befinner mig på en arbetsplats som den här veckan har sagt upp 35 medarbetare som arbetar i fabriken. Jag har ju inte lärt känna dessa personer så jag har ingen känslomässig relation till dem, men det berör i hjärtat. Det är så tragiska öden för vissa. Om några veckor är det dags för ca 5 tjänstemän att bli uppsagda. Jag har varit uppe i förhandling när jag blev anställd, men någon säkerhet är just inte det som sist in i företaget. Inte så mycket jag kan påverka och därmed inte värt att ödsla energi innan beslutet är taget. Vad vet jag.

Nu ska vi invänta vem som ryker från Idol. Tror nog det blir Amanda P trots ett bra framträdande.

/ Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0