Fast i feberträsket (8:e nov)

Så var det dags för det obligatoriska höst-feberträsket som nu är uppe i 11 dagar på raken (1 feberfri dag emellan). Två dagar på Olle, sedan 5 dagar med feber på Rasmus för att sedan föra över stafettpinnen till Olle som  har kört 4 dagar med feber och är absolut inte klar än verkar det som då den var runt 40 nu på kvällen och en massa hosta. Man ska aldrig bli förvånad, igår trodde jag att han skulle vara feberfri idag, men icke sa nicke. Det vände åt helt fel håll på lillkillen. Hoppas det verkligen vänder åt rätt håll nu inatt. 

Vi pusslar mest på dagarna, och då menar jag inte barnpussel utan familjepusslet att få ihop dagarna. Så är livet... just nu iaf... Det som är stressande är just den tiden när man befinner sig på jobbet, att inte hinna. När jag väl är hemma hos sjuklingen så tycker jag det är skönt! Ingen stress och faktiskt tid till att få lite kvalitétid med mina barn. Rasmus har varit på dagis på förmiddagen så då får man kvalitétid med Olle, sedan när Olle sover hämtar vi Rasmus och får kvalitétid med storpojken. VAB och helger känns så annorlunda. Helger ska så mycket hinnas med medans en VAB-dag kan vara hur slö som helst!  

  

Vitsippan och Violen

Grabbarnas dagiskort!

/ Bodil


Kommentarer
Postat av: Stefan

Tjena! låter inge kul med feberträsk! vi har varit ganska förskonade ännu dock åkte han på ögoninflamation i förrgår så jag har vabbat 2 dagar. Men annars är lilleman pigg o glad som far sin:)

Hälsa familjen och stressa inte ihjäl dig på jobbet! kram kram

2011-11-09 @ 20:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0