Spring i benen (8:e maj)

Idag har Rasmus haft en rolig dag. Han har fått lekt och grejat med sin morfar hela förmiddagen. Sedan fick han åka bara med sin mamma på utflykt till Mellsta där Rasmus var med på miniknat, Spring i benen. Hade ju tänkt springa tillsammans med honom, men fick bestämda direktiv innan start att han skulle springa helt själv. Jag kunde vänta vid målet minsann. Frågade honom hur han skulle hitta vägen då. Fick en suck till svar att han skulle ju följa efter de andra stora pojkarna. Typ fattar du ingenting morsan ! Da! På eftermiddagen var det dags för Rasmus och Danken och åka på 2-års kalas. Hade varit toppen kul det också. Glass... ja.... 3 st blev det idag och det var han ju nöjd med minsann. Först fick han en glass i pris på miniknatet, sedan en på kalaset, och sedan en till på kalaset då de andra fick tårta som inte Rasmus tålde.



Olle har haft en rätt bra dag han också, men dock febrig. Inte så bra... bara 3 dagar kvar till semester. Jag och Danken fick "lätt" ångest här på kvällskvisten då vi tyckte vi såg några prickar...nejnej får inte vara så. Inga vattkoppor nu!! Har ju gått framochtillbaka på dagis hela våren och vintern. Nu är ju vår lill-pojk rätt prickig av sig titt som tätt av diverse anledningar så vi får se hur det ser ut imorgon.

Har ju även "lätt" ångest över andra grejer just nu vilket INTE är likt mig... det är ju bara petitesser så inget att bry sig om.... min garderob. Men vad består den av?!?!?! Inte mycket. Har letat sommarkläder nu ikväll till semestern och det liksom finns inget. Skulle behöva en sisådär 15000 kr och 3 dagar i någon trevlig shoppingstad. Känner mig som en förfallen småbarnsmorsa.

Åså var det ju det där med vädret... "lätt ångest". I turkiet visar vädret 16 grader och regn, medan det säger 20 grader och sol i Sverige. Behöver väl inte säga så mycket mera..

Åså jobbet... semester och operation snart igen så ska inte vara där så mycket. Då kör vi lite vab på det! Hepp 

Tro nu inte att jag känner mig helt less. Nej, humöret på topp faktiskt. Det är bara att hugga i :o) Går ju inte påverka så mycket av det, möjligtvis min garderob.. och det LOVAR jag att jag ska göra någonting åt.

Hade en massa fina bilder från idag och igår när vi hade trädgrådsdag här hemma tillsammans med morfar. Verkar som det är nått fjong med burken... Får vänta på att min privata IT-tekniker kommer hem och fixar till det. Har förövrigt tusen andra saker jag ska greja med nu. Yo alla! / Bodil


Kommentarer
Postat av: mormor

Ja, Mormor fattar noll vad telefonbloggarna har med golfbollarna att göra??!!

Annars ordnar det sig nog med allt det andra. Det brukar det ju göra.

2011-05-10 @ 10:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0