Sitter och filosoferar i soffan.. (17:e mars)

Nu har det gått segt ett tag. Vi var ju alla pigga i helgen, men så blev Olle kass i magen igen och några dagar senare även jag, därmed hemma idag. Punkt slut för de här senaste tråkiga veckorna. Nu är det framåt som gäller. Vinna över baciller!! På tal om vinna.. Rasmus vill ofta vinna. De hade haft OS på dagis och konstigt nog var det Rasmus och hans två bästa poolare Ida och Melwin som var bäst, snabbast och vann... Vet inte hur mycket sanning det låg i det iochmed att de är minst, men roligt verkar de ha haft...

Var och besökte kompisar tidigare i veckan som inte har barn. Kan tänka mig att de tycker ens liv låter otroligt rörigt med alla dessa sjukdomar, vab, jobb, inte hinna med allt man vill, prioritera bort sig själv m.m. Kanske lite avskräckande för de som inte har barn. Nu finns det ju faktiskt väldigt friska barn också som kanske bara blir sjuk några ggr / år. De barnen bor dock inte i vår familj. men de finns.. barn är olika, så även vi vuxna.

Konstigt nog tycker jag inte att det är alltför rörigt. (jo, ibland när man verkligen inte hinner med och är aptrött). Men det jag menar är att det måste se otroligt rörigt ut för en som inte har några barn...Vi alla småbarnsföräldrar är ju så upp i det hela tiden...  Vad är väl lite sömn, alleriger, öronbarn, eksem, missbildningar, sjukdomar överlag för problem??? Stora ibland i småbarnsföräldrarollen, det ska jag hålla med om, när oron gör ont i hjärtat och när ögonen svider. Men vi har det så bra! Jag har (oftast:o)) världens bästa sambo och två små sötpojkar som är olika individer. Jag har ett hus, ett jobb = lön. Vi köper det vi vill ha. Barnen utvecklas som de ska. Vi har frisk luft runt oss.



Rasmus och hans kompis skulle leta pinnar i skogen. De kämpade på bra...

men behövde lite hjälp...



Då gick det bättre!! Från helgens solskenstur på Runn!

Nu ska jag försöka börja sanera alla baciller.. / Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0