En tall fattigare.. (25:e mars)

Min tur att ha ledig fredag, denna gång i sällskap med mina föräldrar. De kom upp igår för att hjälpa oss att ta ner den stora tallen utanför vårat köksfönster. Vi fick vänta ut blåsten, men nu på kvällen kom braket när den föll.. precis åt rätt håll! Det fixade morfar gallant! Huset står kvar, staketet står kvar, grannarnas hus står också kvar! Hejdå alla kottar och barr. Jag kommer inte sakna den!

  
Vårt hus heter "Tallen". Kanske döpt efter denna?.
Daniel klättar och spänner fast vajer.

  
Rasmus var ute med morfar i blåsten hela förmiddagen. Han fick låna en riktig såg.. så han har sågat, sågat och sågat. Inget lätt träd att börja med att såga ner...

På förmiddagen blev det städning i källaren mestadels för min del. Var iväg och köpte lådor på ÖB så nu ska det bli lite mindre stök på alla grejer i källaren. Olle fick feber igår igen. Perfekt tajming iaf så vi slapp VAB:a nu igen. Som tur var hade vi ju mina päron på besök så på eftermiddagen idag kunde jag och Rasmus åka hem till Johanna där det vankades storbesök från Mora. Vi åt våfflor, fikade, pratade, barnen lekte glatt och vi vuxna hade så trevligt. Så skönt att bara åka iväg med Rasmus ibland. Är liksom som semester känns det som :o)

Imorgon blir det att röja upp i trädgården. / Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0