En rätt bra VAB-dag.. (9:e mars)

Turats om att vabbat för Olle hela veckan. Han har spytt och spytt och spytt. Nu är han klen och glad igen! tyvärr en väldigt olämplig vecka att bli sjuk på för vi fick ställa in vårt Uppsala-besök. Det kommer fler tåg, men det är ju skönt att komma med det tåget man har planerat för. Det är väl som vanligt mest mamman som grämer sig, men nu har jag grämt mig klart och grävt upp mig igen.

Idag fick Rasmus gå på dagis efter att ha varit hemma i 5 dagar. Han har klarat sig från magsjuka förutom 1 st diaré som han tyckte var jätteroligt.. Ropar från toan glad och entuiastisk "mamma, jag bajsar vatten".

Jag och Olle fyllde på matförrådet i morse, storhandling för ca 1500kr. (Känner mig rätt säker på att han inte smittar längre, men måste ändå vara hemma 1 dag till från dagis). Vi fick oss en promenad i solen med Johanna, men nu snöar det...

Passade på att klippa Olle litegranna nu när han är lite lojjare än vanligt... Vet inte riktigt vad jag ska säga om resultatet mer än att nästa gång bär det av till frisörskan. :o)
Hjälp! mamma klipper mig!!

Har städat i källaren nu när Olle sover tupplur... gästrummet är klart och gillestugan... puha. I eftermiddag kommer svärmor på besök, hon skulle ha varit barnvakt åt oss, men nu blir vi hemma allihopa och får hitta på något skoj istället.


Jag och Olle syr nya köksgardiner.

En rätt bra vab dag med andra ord. Nu ska jag springa och hämta storebror! // Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0