Leeds (21:a juni)

Det är så tyst i mina öron... jag hör inga barn.. Sitter på hotellrummet i Leeds och har jobbat av några punkter, väntar på en middag. Har överlevt ett långt leverantörsmöte och vänstertrafik... Ibland är det rätt bra att komma från hemmet själv under några dagar. Sitta och tänka vad man uppskattar... Rasmus är så söt när man ska åka iväg. Han säger "mamma jag kommer sakna dig massor". Det värmer i hjärtat samtidigt som man vill stanna hemma. Men han accepterar att man är borta, det hade varit värre om han sa " vill inte att du ska åka, mamma".

Har ju inte direkt problem av att somna borta som en del kan ha. Vi har ju sedan typ 1 månad tillbaka provat en annan sovtaktik på vår lill-pojk. Olle sover numera i vår säng hela natten. Ungen måste ju lära sig att sova någongång!! Det går bättre, men han är ju inte helt "normal" på nätterna tror jag... i förrgår vaknade jag av att han stod på huvudet och benen rätt upp mot väggen... stod på huvudet helt enkelt och sa "titta" och var jättenöjd... mitt i natten. duktigt, men en annan är ju mindre nöjd.... Natten före det vaknade jag av att någon var uppe och gick i huset mitt i natten, Olle kommer inknallande i vårt sovrum (där han ska ligga och sova ä de tänkt) och säger "hej mamma" och ser glad ut. Varken jag eller Daniel hade märkt att han hade gått upp. Ja, han har för sig rätt mycket, men ändå mindre mot vad han hade förut på nätterna. Det går nog framåt tror jag.

Mest en massa dravvel till bloggande idag, men sånt som kommer upp i huvudet helt enkelt... En annan sak som finns rätt mycket i huvudet är jobb. Det ska ju som jag har nämnt tidigare sägas upp 72 st från mitt jobb, min arbetsgrupp upphör att finnas. Det börjar närma sig uppsägning då de sitter och förhandlar om personer nu, troligtvis nästa vecka skulle jag tro. Ibland tror jag att jag kan klara mig kvar, ibland inte. Vad får jag jobba med om jag får vara kvar? Har 2 andra jobb på G, ett intressant och ett mindre intressant. Det intressanta på pendlingsavstånd, det andra i Borlänge... väger för och emot hela tiden i mitt lilla huvud. Inte helt lätt... Förhoppningsvis har jag svar på några frågor i nästa vecka vilket gör att det känns skönare i hjärtat hoppas jag. Även om jag blir uppsagd ska det bli skönt att få det klart så man kan arbeta vidare utifrån förutsättningarna! Nu är det bara så många OM.

Nu blir det middag down town Leeds. / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0