Helg hela veckan (19:e juni)

Härligt med helg, vädret sviker men det väntar väl på att jag ska få semester kan jag tänka! Helg har det varit länge känns det som iochmed att jag hade ledig fredag plus vabbat 2 dagar under förra veckan. Inte så mycket jobb med andra ord. Det blir det dessvärre inte nästa vecka heller... iaf inte på plats i Vika. Ska till England imorgon och hälsa på en leverantör. Sådär-sugen, men det blir intressant när man har kommit på plats. 

Igår vinkade vi hejdå till farmor eller mopa som Olle envisas med att kalla henne :o). God hjälp som vanligt och vi har kommit "ikapp" på vissa saker i huset och på pigghetsskalan har jag hoppat upp några steg. I fredags besökte vi skogslekplatsen vilket var länge sedan sist. Vi har hejat på Brage, hälsat på ett par kompisar som fått bebis och varit hemma. Staketet har blivit ett tio-tal meter längre och fler plankor har påbörjats att måla. Inte så lätt att måla med en Olle vill jag lova... målas bara på kvällar när han har slocknat eller befinner sig på säkert avstånd. Annars skulle det bli mycket faluröd runt om i trädgården. går inte så fort med andra ord.... men det är det inget som gör just nu i familjen Bingman/Carlssons liv. Bara att acceptera.. eller försöker att acceptera att annat får stå och vänta medan småttingarna blir nått år äldre och klokare.

Olle har ju som sagt blivit 2 år!!!! Han är en pojke nu kommer jag på mig själv att tänka när jag tittar på honom. Pratar, sjunger, låter, skriker, ja han hörs rätt bra .o). Han är en riktig liten härmapa. härmar allt som sin storebror gör. På självaste födelsedagen mådde ju Olle rätt bra vilket vi inte hade trott att han skulle göra. Det bidde ett provisoriskt 2-årskalas med Maja och Ebba på altanen.
     
Vi bygger födelsedagståg.
Skottkärra och tröja i present
Kalas med Maja och Ebba på födelsedagen.


     
Farmor, Rasmus och Olle vid skogslekplatsen, vatten är ju så roligt... alltid. Hoppas på värme så att vi kan fylla plaskpoolen och ha skoj.

Jag och Rasmus har pysslat ihop ett årstidsjhjul, precis som Kråke. Där klistrar vi upp bilder på när familj, släktingar och vänner fyller år. Kompisen Ida har varit här och lekt i helgen och Rasmus ville att vi skulle ta en bild så han kunde klistra upp Ida i sitt hjul. Så här söta blev de :o)


Dags att fixa det sista för en ny vecka. // Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0