Sportys (23:e juli)

Vi gjorde en utflykt på hemmaplan till Sportys lekland i Falun. Grabbarna sprang så svetten sprutade.. bokstavligen. Olle var i trans under en stund. Ett bra ställe för att köra slut på sina barn (och föräldrar) under några timmar :o) Det var nästan punktmarkering på Olle som gällde så vi sprang/kröp/hoppade en heldel vi också. Vilken tur att man är förälder så man får barnsla sig litegranna i klätterborgen:o)

    
Lillen på språng!

   
Högklubba oftast när det siktas på bollen, (utvisning)
Svettiga nyklippta grabbar!
Rasmus bollar runt.

På eftermiddagen satte vi upp vårt nyinköpta tält i trädgården. Ett 4-mannatält som var bautastort! Tur att jag inte köpte 5-manna som jag tänkte först. Tälten är ju något modernare mot när en annan var liten och tältade med mina föräldrar. Då var det trångt, blött och grejer överallt. Det här ska nog vara rätt bekvämt hoppas jag så att jag får med mig de tre Bingmans på någon campingtur då och då. Vi har planerat en liten minitältsemester tillsammans med grannar. Det blir nog ett äventyr på sitt vis.

// Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0