Peace & love (2:a juli)

Vilka annorlunda dagar vi har haft... Det var länge sedan jag har haft så roligt som jag har haft under några dagar. I torsdag skjutsade Daniel grabbarna till Garp och jag och Daniel har röjt runt i Borlänge på festival. Massor av folk, massor av bra artister och massor av skoj! De som jag har tyckt varit bäst är nog lykke Li, The Ark, 30 seconds to mars, sahara hotnights... har lyssnat rätt mycket, men missat en del godingar också kan jag tänka. Volbeat, Oskar Linnros, Strokes, Anna Järvinen har också setts. 

Idag är det dock dags att hämta hem små-grabbarna igen. Då börjar förhandlingen i familjen Carlsson/Bingman... vem ska få se vad ikväll... ingen barnvakt... iaf blev förhandlingen som så att Daniel får hämta grabbarna halvvägs till Örebro medans jag får gå på Mando Diaos ackustiska, sedan blir det hemmakväll för mig så får Daniel gå ner och rocka den sista kvällen. Så går förhandlingar till... försökte förhandla till mig lite mer, men fick då mothugg att jag inte ens hade betalat min biljett...ok, jag får ge mig och mysa i soffan i kväll med mina grabbar. Kan nog bli rätt skönt det också efter 3 galna dygn. 

Känner mig inte helt slut faktikst, tänker som så att vanligtvis sover jag mellan 10 - 6 med en massa störningsmoment under natten (leta napp, göra välling, trängas i sängen, brottas med olle m.m.). nu har jag sovit mellan 3 - 10 en fantastiskt skön sömn. Jag tror faktiskt att jag blir utvilad av festivallivet :o)!!

Våra grabbar då... de har det så bra hos mina föräldrar, dock hade Olle fått feber igår. Pratade i telefon med Rasmus igår och han berättade helt lyriskt att han hade spelat minigolf, 3 gånger sa han!!! jaha bara 3 hål, det var inte likt honom tänkte jag... han älskar ju att spela golf, boll, allt. När jag pratade med min mamma så berättade hon att 3 gånger var 3 varv, dvs 18 + 18 + 18 hål. Han hade sprungit runt i extas och spelat bana efter bana... han är då boll-tokig vår storpojk.



Nu ska jag göra ett ryck i huset, Danken är uppe på taket och spolar av de sista barren och mossan efter den stora tallens alla år hängandes över vårat hustak. Vår tvättstuga syns knappt pga all tvätt... / Kram Bodil



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0