Körsbär och turné (16:e juli)

Vi semestrar, spenderar pengar, äter och har det rätt bra, precis som det ska vara på semestern! vi har varit på resande fot i 9 dagar nu. Olle börjar nog längta litegranna hem. "åka hem Borlänge" sa han idag. Vi är just nu hemma hos mina päron. Det är körsbärsår i år verkar det som! För en gångs skull lyckades vi tajma med att komma hit precis när alla goa körsbär är mogna. Jag äter nog typ 2 liter per dag tror jag. Olle har nog ätit 5 st och Rasmus 3 st. Framsteg för grabbarna då det var 0, nada, zero förra året :o)

Vi har varit i Källvik några dagar hos farfar. Fint väder så då blir det havet som underhåller oss med fiske, bad och båt. Vi stack iväg på en dagstur till lådbilslandet också. Ett land med lådbilar med motorer på som barnen själva får köra. Olle fick dock nöja sig med lekplatsen, hoppborgen och att titta på brorsan.


     
Från lådbilslandet.. Rasmus körde de olika fordonen. Olle gav sig in i hoppborgen bland alla stora barn. Han är inget rädd av sig den lille mannen. Hoppade och flög runt som en liten vante bland de stora barnen. Vi fick ut honom innan olyckan var framme, för säkert kändes det inte :o). Grabbarna Bingman åker griståget.

Vi drog sedan till Eskilstuna under några dagar där vi mötte upp med dagiskompisen Ida och hennes familj. Det var Parken Zoo som stod på agendan.
     
Rasmus och Ida såg så söta ut under paraplyet under en regnig promenad på stan.
Det var ju krokodilen som grabbarna tyckte var bäst av djuren på Parken Zoo.
Köpte isglassen "skruven" till Olle. Inte var väl den så här stor när jag var liten??? Stor glass till liten glasstokig pojke. Passar bra va? Nya kebbor från vingåker outlet.


     
Mycket spring under Parken Zoo-dagen..
Vi avslutade dagen med ett bad. rätt trötta men lyckliga grabbar efter en lyckad dag.
Så trötta att de fick dela vagn på vägen hem till hotellet igen.. iaf en liten bit.

Karuseller fanns det gott om. Jag och Rasmus var de lyckliga som hade åkband i familjen så vi körde hårt under eftermiddagen. Radiobilarna tyckte Rasmus var bäst. Vet inte riktigt om jag höll med. Rasmus var ju för liten för att köra själv så det var jag som körde. Det var ett gäng stora grabbar som körde samtidigt och det verkade som de hade sett ut mig och Rasmus till något typ av krockoffer. Hade full sjå att undvika dessa huliganer, men de tyckte tydligen att vi såg väldigt krocksugna ut. Viss skräckblandad förtjusing hos Rasmus under alla krockar som vi utsattes för.

Snart ska vi nog åka hem tror vi.. ta hand om trädgården som troligtvis börjar bli rätt långhårig... / Bodil

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0